maanantai 14. syyskuuta 2015

Relaxed

6

Kiireestä huolimatta, mulla on tällä hetkellä ihanan rento ja inspiroitunut olo.  Mulla ja Nikolla oli pitkästä aikaa vapaa sunnuntai ja sen kunniaksi pyhitettiin koko päivän rentoilulle: nukuttiin pitkään, käytin seesteisen sunnuntaifiiliksen kuvailuun, käytiin syömässä Ninnin ja Kallen kanssa, käveltiin iltalenkki Nikon ja koirien kanssa Palokan rantaa pitkin auringon laskiessa ja käytiin vielä saunassa juuri ennen nukkumaanmenoa. Aloitin mun rentoilun jo lauantaina töiden jälkeen, kun olin yksin kotona ja vedin viltin päälle, join teetä ja katsoin telkkarista leffan. Hassua, miten yksi vapaapäivä voi tehdä niin suuren vaikutuksen! 

5

Mietin just yks päivä, että oon viimeks tammikuussa viettänyt sellasia koko päivä kotona verkkareissa netflixiä -päivän, kun mun harjoittelu ei ollut alkanut ja mulla oli talvilomaa töistä. Silloin mulla oli viimeks sellasia päiviä, kun makasin sohvalla ylösalaisin ja juttelin Remille, koska mulla oli oikeasti vaan tylsää (jep, ihan normaali tilanne mulle silloin, kun on aikaa tylsistyä). Sen jälkeen ollaankin menty aika kovaa tahtia eteenpäin ja vaikka mulla tietysti on ollut niitä vapaitakin, oon yleensä suunnitellut ne täyteen sitten kaikkea muuta menoa. Vaikka nää vapaapäivien menot ois mieluisia, se että on kokoajan menossa, ei helpota siihen muuhun kiireeseen ja stressiin yhtään. Tätä viikonloppua odotin ja olin jo päättänyt, että en suunnittele sunnuntaille yhtään mitään ja voin suositella: toimi nimittäin paremmin kuin hyvin!

Stressiä on helpottanut myös se, että ollaan vihdoin aloitettu se opparin tekeminen! Vaikka hommaa on vielä jäätävä määrä jäljellä, se että homma etenee, helpotti ainakin mun mieltä valtavasti. Nyt on tietty päivämäärä, johon mennessä se pitää saada valmiiksi ja aikataulu, miten se saadaan siihen mennessä valmiiksi. Pari kuukautta jaksan vielä helposti tätä kiireistä tahtia!

7

Oon nyt yrittänyt ottaa rennommin, sillä mä en ollut ennen yhtään stressaajatyyppiä. Yläasteella kokeisiin luettiin kaks päivää ja saatiin silti kaseja ja ysejä enkä muista stressanneeni ikinä koulusta. Tänään mulla oli ajatus, että pitää tehdä postaus ajoissa illalla, mutta kun Laura-serkku laittoi viestiä ja pyys lenkille, osasin onneks laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. ;) Nappasin kerrankin myös kameran mukaan lenkille, ihan vaan jos tänäänkin sattuis olemaan nätti auringonlasku. Parin tunnin lenkillä ehti myös mukavasti vaihtaa kuulumiset ja nauttia näistä viimesistä lämpimistä illoista.

Hups, lupaan etten jaarittele seuraavassa postauksessa näin paljon! :D Ihanaa tätä viikkoa ja älkää tekään stressatko syksyn kiireitä liikaa. 

14 kommenttia:

  1. Hei miks mä en näytä noin kauniilta lenkillä, just asking :'D Oon ihan toivoton stressaaja, mutta tänä syksynä yritän oikeesti ottaa rennommin kaikista uusista haasteista huolimatta. On niin tärkeetä muistaa ottaa aikaa itelleen ja rentoutumiselle, että sitten taas jaksaa. Tsemppiä ja mukavaa alkanutta viikkoo :)

    Erika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä, tosi harvoin tulee varattua kalenteriin aikaa ihan vaan omaan olemiseen! Heh ihana Erika, kiitos :>

      Poista
  2. Mulla taas nykyään tuntuu että inspis melkein kaikkeen on hukassa vaikka hommaa onkin ja töitä/vapaa-ajan juttuja teenkin. Treeni-intoa ei ole ollenkaan, koulu ei kiinnosta hevon kettua ja töissä on sellainen 'noh, nää on töitä'-fiilis vaikka just tällä hetkellä pitäs keksiä jotakin uutta ja hienoa. Eiköhän tää tästä kun viimeinkin sais alettua nukkumaan paremmin, siihen on onneks tulossa muutos :)

    hanna
    www.hannamariav.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, jos sulla on univaikeuksia niin se vaikuttaa kyllä ihan kaikkeen! Päivän jaksaa vähillä unilla energisenä, mut sit se alkaakin kostautumaan... Toivottavasti sullakin helpottais pian! :)

      Poista
  3. Täällä ilmoittautuu yksi liian kiireinen👋. Mullakin oli viikonloppuna rentoutumispäivä ja se tekee kyllä ihmeitä! Ihminen vaan tarvii sellasta aikaa että saa vaan lötkötellä rauhassa kotona:) mitä oot muuten suunnitellu opparin valmistumisen jälkeen? Töitä vai mahdollisesti lisäkoulutusta? Tsemppiä syksyyn!😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No älä muuta sano! :) Ja ehdottomasti töitä, oon niin kyllästyny opiskeluun :'D kiitos !

      Poista
  4. Olipa ihanan rento postaus, kiva kuulla sun kuulumisia :) Tsemppiä opparirumbaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että tykkäsit! :) Pelkäsin et ois liian jaarittelevaa tekstiä.. :D Kiitos!

      Poista
  5. Tsemppiä oppariin !! :) Itse kans oon ollu koulun saralta hyvin kiireinen, mutta tänä viikonloppuna mä otan erittäin rennosti myös ♥

    VastaaPoista
  6. Mikä tää oppari on ja mitä siinä pitää tehdä haha :D t. tietämätön

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi eii, onneks kysyit nyt sillä vois olla hämmentävä syksy tulossa mun blogin parissa! :D Se on siis opinnäytetyö, joka on ammattikorkeakoulun lopputyö. :) Se on tutkimus, johon kirjotetaan ensin laajaa teoriapohjaa valitusta aiheesta ja sen jälkeen tehdään jokin tutkimus ja analysoidaan saadut tulokset. Selventikö yhtään? :D

      Poista
    2. Huh, olet kyllä päättäväinen ja nopea saadaksesi parissa kuukaudessa (?) opparin tehtyä. Onnea aikatauluihin!

      Poista
    3. Joo ei tässä turhaan ylimäärästä aikaa oo! :D kiitos! :)

      Poista